Joakim Jansson ny inköpschef på Assemblin El

Joakim Jansson blir ny inköpschef på Assemblin El från och med februari 2024.

Joakim Jansson, född 1971, kommer närmast från en roll som inköpschef på bostadsutvecklaren Bonava, innan dess var han Strategisk Business Partner för den svenska verksamheten i samma bolag. Joakim har även bland annat varit inköpschef konceptutveckling på Skanska Sverige AB, men också ha haft operativa chefspositioner på flera tjänste- och handelsorienterade bolag samt inom industrin. Joakim är i botten drift- och underhållstekniker med flera kompletterande utbildningar.

”Joakim Jansson är en är erfaren och driven inköpschef med både strategisk höjd och kompetens inom operativa och taktiska inköpsfrågor. Hans engagemang och personliga egenskaper i kombination med erfarenheter inom leverantörsstyrning och leverantörsuppföljning är viktiga i vår strävan efter att utveckla vår inköpsfunktion. Det är därför med stor glädje jag hälsar Joakim välkommen till oss på Assemblin, säger Fredrik Allthin, vd och affärsområdeschef på Assemblin El.

Joakim Jansson tillträder sin nya tjänst 19 februari 2024.

”Jag ser fram mot att fortsätta stärka och förbättra inköpsarbetet på Assemblin El. Jag vill bidra till att vi gör bra affärer med sunda villkor tillsammans med medarbetare, leverantörer och stödfunktioner. Det ökade fokuset på hållbarhetsfrågorna i hela värdekedjan är en utmaning som vi ska ställa om till lönsamma möjligheter, och här gäller det att gå från ord till handling”, säger Joakim Jansson.

Fredrik Allthin, vd och affärsområdeschef på Assemblin El, +46 10 472 40 10, fredrik.allthin@assemblin.se
Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, +46 10 475 39 48, asvor.brynnel@assemblin.se

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 14,6 miljarder kronor och cirka 7 100 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.