Assemblin i Umeå stärker kompetens inom lås och säkerhet

Installationsbolaget Assemblin stärker sitt Umeåkontor med kompetens även inom lås. Det gör Assemblin till en komplett installationspartner för verksamhet i Umeå med omnejd.

Assemblin är en av Nordens ledande installationsbolag. I Umeå har Assemblin ett expansivt filialkontor med bred kompetens inom el, värme och sanitet, ventilation och säkerhet. För att möta den ökade efterfrågan på heltäckande säkerhetslösningar förstärks nu kompetensen inom lås.

- Under de senaste åren har säkerhetsbranschen vuxit stadigt, med en årlig tillväxt på över sju procent. Efterfrågan drivs bland annat av teknisk utveckling och ökade krav på trygghetsskapande åtgärder. För att kunna vara en riktigt bra partner till våra kunder i och omkring Umeå skalar vi nu upp vår verksamhet genom att bredda vårt säkerhetserbjudande även mot lås, säger Patrik Lundström, filialchef på Assemblin El i Umeå.

Inom säkerhet så är Assemblin en av Sveriges största aktörer, med en rikstäckande organisation som omfattar 200 medarbetare. Assemblins säkerhetserbjudande omfattar lås- och passersystem, brandlarm, utrymningslarm, inbrottslarm, kamerabevakning (CCTV) och utrymningslarm med talat meddelande (UTM/TUL).

- Assemblin har ett gott rykte på marknaden och jag ser fram mot att förstärka den säkerhetskompetens som finns i Umeå med mina erfarenheter inom låsteknik. Säkerhetssegmentet växer stadigt, och för att kunna möta den ökade efterfrågan är det viktigt med ett heltäckande erbjudande, säger Anton Bingebo, nyanställd serviceledare för låsinstallationer hos Assemblin El i Umeå.

Läs mer om Assemblins erbjudande inom säkerhet på assemblin.se.

Patrik Lundström, filialchef Assemblin El i Umeå, +46 10 200 81 19, patrik.lundstrom@assemblin.se

Fredrik Allthin, vd och affärsområdeschef Assemblin El, +46 10 472 40 10, fredrik.allthin@assemblin.se

Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, +46 10 475 39 48, asvor.brynnel@assemblin.se

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 10,7 miljarder kronor och cirka 6 300 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.