Assemblin breddar verksamheten i Kristianstad genom förvärv

Assemblin El har förvärvat elverksamheten i Secer AB (”Secer”) som en inkråmsaffär. Secer, som har bred kompetens inom elteknik, har 9 anställda och en årsomsättning på cirka 15 MSEK.

Secer, med kontor i Kristianstad, erbjuder såväl installationsprojekt som serviceuppdrag inom el, automation, data och larm. Bland kunderna finns större lokala industrier och byggföretag.

- Genom förvärvet av Secer breddar vi vår befintliga verksamhet i Kristianstad och förstärker vår kompetens inom segmenten industri och service. Vi är mycket imponerade av den höga kompetens som finns i Secer och ser fram mot att utveckla vårt Kristianstadkontor tillsammans, säger Fredrik Allthin, vd och chef för affärsområde Assemblin El.

- Assemblin är ett välrenommerat installationsbolag som kan erbjuda våra medarbetare bättre utvecklingsmöjligheter, samtidigt som våra kunder får tillgång till mer kompetens. Vi har samsyn på viktiga värden som kultur och fokus på kvalitet, och jag är därför övertygad om att det här blir en bra ägarlösning, kommenterar ägaren Marcus Nilsson

För mer information om Secer, se www.secer.se

Marcus Nilsson, ägare Secer AB, marcus@secer.se, +46 70 888 28 28
Fredrik Allthin, VD Assemblin El, fredrik.allthin@assemblin.se, +46 10 472 40 10
Johnny Wendel, Regionchef Syd Assemblin El, johnny.wendel@assemblin.se, +46 10 472 4901

Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, +46 10 475 39 48, asvor.brynnel@assemblin.se

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system och lösningar för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 12,2 miljarder kronor och cirka 6 500 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.