Assemblin initierar en utvärdering av potentiella strategiska och finansiella alternativ

Detta pressmeddelande tillhandahålls endast i informationssyfte och utgör inte ett erbjudande, eller del av ett erbjudande, och lämnas inte heller i samband med något erbjudande om försäljning av, eller en uppmaning, inbjudan eller rekommendation om att teckna, garantera eller på annat sätt förvärva några värdepapper i bolaget eller i något av dess dotterbolag eller närstående bolag, och ska inte heller i något avseende utgöra grund för eller åberopas i samband med något avtal att förvärva eller teckna några värdepapper i bolaget eller i något av dess dotterbolag eller närstående bolag, och ska inte heller i något avseende utgöra grund för eller åberopas i samband med något annat avtal eller åtagande.

Detta pressmeddelande får inte distribueras i USA (inklusive dess territorier och ägor), Hongkong, Sydafrika, Kanada, Japan eller Australien.

Assemblins huvudägare, Triton Fund IV (“Triton”), har initierat en process för att utvärdera strategiska alternativ för sitt innehav i Assemblin, vilket inkluderar en eventuell börsnotering. Det finns för närvarande ingen formell tidsplan för denna process och inga beslut om strategiska alternativ har fattats.

Assemblin kommer för närvarande inte att kommentera detta ärende ytterligare. Så länge utvärderingen pågår kommer Assemblin att fortsätta fokusera på att leverera enligt fastlagd strategi och på sina kundåtaganden.

Mats Johansson, vd och koncernchef, mats.e.johansson@assemblin.se, +46 10 475 39 60
Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef, asvor.brynnel@assemblin.se, +46 10 475 39 48

Mer information om Assemblin finns på www.assemblin.se

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 10 miljarder kronor och cirka 5 900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.