Assemblin växer i Kalmar genom förvärv av Kalmar VVS- & EL-montage AB

Assemblin VS har förvärvat Kalmar VVS- & EL-montage AB, som bedriver verksamhet främst på Öland och i Kalmar. Bolaget omsätter cirka 70 MSEK och har 35 anställda.

Den Kalmar-baserade verksamheten etablerades 1977 och erbjuder entreprenad- och servicetjänster inom värme, sanitet och el till privatkunder, offentliga verksamheter och industri-/fastighetskunder.

– Detta är en stark lokal spelare som blir ett bra komplement till vår befintliga Kalmarfilial, inte minst inom service. Jag är mycket glad över att kunna hälsa våra nya kollegor och kunder välkomna till Assemblin-familjen, säger Andreas Aristiadis, vd och chef för affärsområdet Assemblin VS.

– Vi ser stora fördelar med en stark installationskoncern, med ett tydligt teknikfokus, som ägare. Som en del av Assemblin får vi större utvecklingsmöjligheter och tillgång till en högre kapacitet och större kompetensbas, vilket kommer både våra medarbetare och kunder tillgodo. Vi ser fram mot att tillsammans med Assemblin fortsätta utveckla vår framgångsrika plattform säger Stefan Rudman, vd Kalmar VVS- & EL-montage AB.

Andreas Aristiadis, vd för Assemblin VS, andreas.aristiadis@assemblin.se, +46 10 475 20 12

Stefan Rudman, vd för VVS- & EL-montage AB, stefan.rudman@kalmars.se, +46 70 939 69 90

Åsvor Brynnel, kommunikations- och hållbarhetschef Assemblin, asvor.brynnel@assemblin.se, +46 10 475 39 48

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör vi det möjligt. Vi har en omsättning på 10 miljarder kronor och cirka 5 900 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer på assemblin.se.