Peter Weberberger ny CIO på Assemblin

Peter Weberberger (född 1969) har rekryterats som ny IT-chef/CIO på Assemblin. Peter kommer närmast från en tjänst som IT Manager/CIO på SWEP.

– Jag är mycket glad att kunna välkomna Peter Weberberger till Assemblin. Hans erfarenhet och bakgrund gör honom mycket väl lämpad för uppgiften att samordna och driva IT-frågorna på Assemblin på ett framgångsrikt och effektivt sätt. Peter blir också en nyckelspelare i den digitaliseringsresa vi har påbörjat, säger Mats Johansson, vd och koncernchef på Assemblin.

Peter börjar på Assemblin den 1 oktober.

– Assemblin är ett spännande bolag med höga ambitioner, mycket kompetens och värderingar som jag delar. Jag ser fram mot uppgiften att tillsammans med mina nya IT-kollegor fortsätta utveckla IT-verksamheten och leverera ännu bättre och effektivare lösningar såväl internt som mot kunderna, säger Peter Weberberger.

Mats Johansson +46 10 472 47 52

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 8,2 miljarder kronor och vi har 5 700 medarbetare på 100 orter i Norden.

Vill du veta mer? Besök assemblin.se