Assemblin vinner ramavtal med Göteborg Energi

Assemblin har, delat med SWEP International AB, vunnit Göteborg Energis upphandling avseende installation av fjärrvärme- och fjärrkylacentraler.

Avtalet undertecknades den 15 juni 2018 och gäller i två år med option på ytterligare sex år. Inga volymer är garanterade men totalt beräknas det handla om cirka 40 miljoner kronor per år.

Göteborg Energi äger, driftar och underhåller 6-7 000 driftcentraler för fjärrvärme och fjärrkyla samt närmare 15 000 småhuscentraler. Ramavtalet innebär att Assemblin ska leverera och installera utrustning i fastigheternas apparatrum. Det handlar om nyinstallationer, men även underhåll av undercentraler med byte av delar. Uppdraget innefattar även projektering och dimensionering av undercentralerna, liksom demontering och bortforsling.

– Detta är mycket betydelsefullt för oss och stärker vår position hos Göteborg Energi och på marknaden, säger Christoffer Ronnerhall, Assemblins ombud för upphandlingen och filialchef Industri på Assemblin VS i Göteborg.

En viktig del av uppdraget, som Göteborg Energi betonar, är att samarbetet ska leda till utveckling av standardlösningar gällande arbetet med undercentraler, med kostnads- och energibesparingar som mål.

Redan under juli beräknas Göteborg Energi avropa de första uppdragen.

För mer information kontakta:

Christoffer Ronnerhall, filialchef Industri Göteborg, Assemblin VS

+46 10 475 20 85, Christoffer.Ronnerhall@assemblin.se

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet, ventilation och automation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. Vår styrka är att vi kombinerar det lokala företagets personliga närvaro med den multidisciplinära koncernens styrka. Vår omsättning är 8,2 miljarder kronor och vi har 5 700 medarbetare på 100 orter i Norden.

Vill du veta mer? Besök assemblin.se