Finsk stororder till Assemblin

Assemblin Oy har valts som entreprenör för elinstallationerna i samband med ombyggnationen och moderniseringen av Olympiastadion, ett av Finlands och Helsingfors främsta landmärken.

Avtalets värde uppgår till 13,4 miljoner euro och arbetet på Olympiastadion sattes igång nu i juni.

– Det mycket väl förberedda anbudsförfarandet hos vår beställare har nu lett till ett beslut och vi har den stora lyckan att stå som vinnare av uppdraget gällande elinstallationer. Nu börjar ett intressant och utmanande projekt för oss, som vi får genomföra tillsammans med beställaren och andra intressenter, berättar Antti Pessa, affärsverksamhetschef på Assemblin Oy.

Olympiastadion, som byggdes år 1938, ska mellan 2016 och 2019 moderniseras till en multiarena. I det här projektet förnyas Olympiastadions alla byggnadstekniska system. Huvudentreprenör är Skanska.

Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 8 miljarder kronor och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.

Vill du veta mer? Läs mer på assemblin.com