Assemblin tog brons i Transform Awards Europe

Assemblin vann tredjepris i den internationella designtävlingen Transform Awards Europe, som uppmärksammar årets bästa exempel på varumärkesutveckling och omprofilering.

Tillsammans med designbyrån Essen International, tog Assemblin hem bronset i kategorin ”Bästa omprofileringen av ett företag efter en fusion eller ett förvärv”.

Motiveringen lyder: ”Assemblin, a leading partner in installation and service, consolidated its brand with a powerful shake-up from Essen International. By unifying its disparate operations under a new name, the partnership crafted a brand that is ready to stand the test of time.”

– Utmärkelsen i Transform Awards visar på ett utmärkt genomförande – något som genomsyrar alla våra verksamheter, varje dag. Med en tydlig profil, ett starkt varumärke och branschens bästa medarbetare blir vi det ledande installatörsföretaget, säger Anne Veiksaar, varumärkes- och kommunikationschef på Assemblin.

Arbetet med att ta fram ett nytt namn och en ny varumärkesplattform inleddes för drygt ett år sedan, efter att dåvarande Imtechs nordiska verksamhet köptes upp av de nya ägarna Triton. Efter det inleddes ett intensivt arbete med att klä kontor, bilar och medarbetare i de nya profilfärgerna, mörkgrönt och gult, och med den nya symbolen, ett A.

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är över 8 miljarder SEK och med fler än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är.

Vill du läsa mer? Gå in på: www.assemblin.se