Andreas Aristiadis blir vice VD i Assemblin VS

Andreas Aristiadis tillträdde den 1 januari tjänsten som vice VD i Assemblin VS. Han kommer närmast från befattningen som chef för Assemblin VS Region Väst. Denna post övertas av David Bindgård, som i nuläget är filialchef för Assemblin VS Industri.

I rollen som vice VD för Assemblin VS kommer Andreas att ha ansvar för produktion och personal. Han kommer att ansvara för lokala företagsförvärv och integrationen av dessa. Dessutom ska han bistå i arbetet med utveckling av system och stödverktyg i affärsverksamheten.

– Detta blir en spännande och rolig utmaning! Jag har jobbat inom Assemblin VS sedan 2001 och kan verksamheten väl. Jag tror att jag i min nya roll kan bidra till den tillväxt vi siktar på. En viktig del i mitt uppdrag blir att stödja region- och filialchefer i att ytterligare öka kund- och affärsfokus, säger Andreas Aristiadis.

Han kommer under en övergångstid även att bistå sin efterträdare David Bindgård i rollen som chef för Assemblin VS Region Väst.

VD för Assemblin VS är oförändrat Lennart Petersson, som genom införandet av en vice VD får möjlighet att ta ett utökat ansvar på koncernnivå inom Assemblin.

– De personella förändringar som nu sker är ett led i att vidareutveckla Assemblin VS och Assemblin-koncernen. Det är också ett bra exempel på hur vi målmedvetet skapar utvecklingsvägar för vår befintliga personal, och tar till vara på deras kompetens och erfarenhet inom Assemblin, säger Lennart Petersson.

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är över 8 miljarder SEK och med fler än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är.

Vill du läsa mer? Gå in på: www.assemblin.se