Assemblin expanderar i Mälardalen genom förvärv av Polarluft

Assemblin har framgångsrikt fullbordat förvärvet av Polarluft, en leverantör av tjänster inom ventilationsinstallationer i Eskilstuna. Polarluft är inriktat på utförande- och totalentreprenader och omsätter 30 miljoner kronor per år.

– Vi är glada över att ha fått möjligheten att förvärva Polarluft. Förvärvet innebär en ökad marknadsnärvaro och att vi tar ett ännu starkare grepp om marknaden i Mälardalen. Vår vision är att vara det ledande nordiska installations- och serviceföretaget och våra kunders förstahandsval genom att vi levererar de mest effektiva lösningarna utformade av branschens bästa medarbetare. Nu ska vi, tillsammans med Polarlufts tidigare ägare och medarbetare, tillsammans utveckla ett ännu starkare regionalt erbjudande, säger Mats Jönsson, VD och koncernchef Assemblin AB.

– Redan när vi inledde våra samtal hösten 2015 stod det klart att vi är två företag som drivs av samma ambitioner och värderingar kring medarbetarkompetens, kundnöjdhet och kvalitet. Initialt kommer jag ägna tiden åt integration och medarbetare för att, tillsammans med Assemblins övriga ledning, sedan forma vägen framåt, säger Christer Hjelte, VD och delägare Polarluft och blivande filialchef för Assemblin Ventilation i Eskilstuna.

– Förvärvet av Polarluft förstärker Assemblin i en nyckelregion och tillsammans ska vi skapa fortsatt tillväxt i Mälardalen. Polarluft är ett framgångsrikt bolag med ett starkt kunderbjudande och en bra position på marknaden i regionen, säger Håkan Ekvall, VD Assemblin Ventilation AB.

Om Assemblin:

Assemblin är ettav Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Vår omsättning är cirka 7 miljarder SEK och med mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden finns vi där du är. För dig.

Vill du läsa mer. Gå in på: www.assemblin.se