Imtech installerar i Telia Soneras nya huvudkontor

Imtech har fått uppdraget att svara för värme- och sanitetsinstallationerna i Telias Soneras nya huvudkontor som byggs av Peab i Arenastaden i Solna. Byggnaden omfattar totalt 48 000 kvadratmeter och kommer att miljöklassas. Telia Sonera har också tecknat ett grönt hyresavtal med fastighetsbolaget Fabege som innebär ett fördjupat samarbete kring miljöfrågor och minskad klimatpåverkan.

Flytten till det nya huvudkontoret sker preliminärt hösten 2016 och berör alla Telia Soneras medarbetare i Stockholm city och Farsta i södra Stockholm. Telia Sonera har tecknat ett 15-årigt hyresavtal med Fabege.

Ordersumman för Imtech är omkring 34 miljoner kronor. Monteringsarbetet inleds i dagarna och projektet kommer att färdigställas i september 2016. Peabs beställare är Fabege och entreprenadformen utförandeentreprenad. Imtech svarar för samtliga installationer för värme och sanitet.

- Tidigare referenser och erfarenheter och ett bra samarbete med Peab gjorde att vi anlitades för projektet, berättar Anders Markemo, filialchef på Imtech VS-teknik Stockholm Hus.

Det nya huvudkontoret byggs i anslutning till den nya stora shoppinggallerian Mall of Scandinavia. Byggnaden ligger granne med Nationalarenan och har döpts till Scandinavian Office Building.

För mer information kontakta

Anders Markemo, filialchef, Imtech VS-teknik Stockholm Hus tel 010-475 31 19, e-post: anders.markemo@imtech.se

Ann-Sofi Höijenstam, kommunikationschef, Imtech Nordic, tel 010-475 10 22, e-post: ann-sofi.hoijenstam@imtech.se

Om Imtech VS-teknik

Imtech VS-teknik är ledande inom installationsområdet på den nordiska marknaden.

Verksamheten som bedrivs från ett 90-tal kontor i Sverige, Norge och Finland omfattar installationer inom värme och sanitet, sprinkler, industri, kyla och ventilation samt service och underhåll. Omsättningen är runt 3,5 miljarder kronor och man sysselsätter omkring 2 400 medarbetare.

Imtech VS-teknik riktar sig till företag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, privatpersoner och organisationer och utför allt från mindre serviceuppdrag till stora, komplexa projekt.

Imtech VS-teknik är tillsammans med Imtech Elteknik och Imtech Ventilation en del av Imtech Nordic.